Booking, tjenester og kontaktoversikt

Er du en privatkunde som ønsker å booke en leiebil?
All viktig informasjon om din booking og privatkundetariffer finner du på www.sixt.no

Vil du endre bedriftsinformasjonen og reservasjonene dine?
I din SIXT bedriftsprofil finner du en komplett oversikt og kan endre dine data, reservasjoner og bookinger som ønsket.

Du kan finne de mest stilte spørsmålene og svarene i FAQ.
Betaling, ACRISS-kode, bil-abonnement: I våre FAQ har vi sammenfattet de mest stilte spørsmålene og svarene for deg.

Kontakt og støtte
Fant du ikke svar på spørsmålet ditt? Send oss da en e-post på customer-service@sixt.no
Kundetilbakemeldinger

Spørsmål og svar angående booking og avhenting
Du kan enkelt endre bookingen din, forlenge utleien din, modifisere reservasjonen din eller avbestille leiebilen din hvis planene dine endrer seg, i din kundekonto.
Utenfor åpningstider kan du hente og/eller levere tilbake kjøretøyet ditt på noen SIXT-stasjoner. Du kan finne ut om denne tjenesten er tilgjengelig på din stasjon når du gjør reservasjonen din eller ved å sjekke informasjonen om våre stasjoner verden over. Hvis du ikke kan komme til stasjonen for å hente eller levere tilbake bilen din, tilbyr vi en valgfri hentetjeneste for å bringe ditt ønskede kjøretøy direkte til deg. Ved å delta i vårt lojalitetsprogram kan du spare verdifull tid på stasjonene. Din avhentingsinformasjon vil bli lagret direkte i kontoen din. Videre har du muligheten til å fullføre online innsjekking. Du vil motta en e-post fra oss med en strekkode, som du kan bruke til å hente nøkkelen din direkte ved automaten eller ved en utpekt skranke på stasjonen.
Spørsmål og svar angående betalinger
Du kan enkelt velge fakturbetaling eller betale med følgende kredittkort:
- American Express
- Diners Club
- Eurocard/Mastercard
- Visa
- JCB
- og Discover Card
Forhåndsbetalte kort, så vel som debetkort (VISA Electron), aksepteres ikke. Kontantbetaling er ikke mulig i Tyskland.
Vennligst vis ditt kredittkort i original form ved utleietidspunktet. Sjåfør- og betalingsdetaljer registreres ved reservasjonstidspunktet og kan ikke endres.
Med det nye EU-direktivet PSD2 kreves en tofase-autorisasjon ved betaling. Dette betyr at du autoriserer bilutleiereservasjonen din og deretter bekrefter betalingen gjennom banken din.
Du kan se din SIXT bedriftsleiebil-faktura i din kundekonto. En kopi kan også hentes gratis. Du trenger ikke å be om fakturaen for din SIXT leiebil separat, siden du enkelt kan skrive den ut selv.
Vær oppmerksom på at fakturakopier kun er tilgjengelige tidligst to dager etter at kjøretøyet er levert tilbake.
Spørsmål og svar angående SIXT-produkter
Hvis du ønsker å leie våre premium kjøretøy av alle slag for dine forretningsreiser, er vår SIXT rent korttidsutleie for bedriftsbiler det rette valget for deg. Du kan finne mer informasjon og fordeler her: SIXT bilutleie for bedrifter.
Dette kan være interessant for deg.
Oppdag SIXT business! Finn din perfekte firmabil, leiebil til din neste forretningsreise, eller DEN flåteløsningen for ditt selskap.